Co je Assessment center a jak se na něj připravit

Assessment center

Poslední dobou se s tím budeme setkávat čím dál častěji – Assessment centrum (zkráceně AC).

 

Mnozí z nás vůbec netuší o čem je řeč, ale připravit bychom se měli všichni. Takže jak se nachystat a co vás vlastně čeká?

Co je Assessment centrum?

Assessment centrum je velmi netradiční pohovor, kteréhu se budete účastnit s více uchazeči (obvykle 5-10 osob). Také tam můžete strávit různě dlouhou dobu – cca od tří do pěti hodin, ale některé můžou zabrat také celý den. Na AC budete řešit různé úkoly. Můžou být samostatné, ale i skupinové. AC mívají více kol, na prvním většinou nikdo nevypadne, ale další kola už jsou naostro. A dávejte si pozor na každý váš pohyb nebo gesto, vše se počítá! Během vašich úkolů vás pozoruje personalista, který si dělá poznámky a zástupce firmy, která nabírá zaměstnance.

Nejčastější chyby na AC

Nepřipravenost

Musíte se připravit na to, že informace o pozici, zaměstnavateli a firmě jsou prostě základ. Bez toho neuspějete nejen na Assessmen centrum, ale ani na žádném jiném pohovoru. 

Přílišná průraznost

V tomto bodu udělá spoustu lidí chybu. Myslí si, že čím více jsou vidět, tím lépe. Zejména pokud se ucházíte o práci v týmu, musíte umět spolupracovat s kolegy, rozvrhnout práci. Proto když budete ostatním skákat do řeči a snažit se vyniknout na úkor ostatních, moc dobrý dojem o sobě neuděláte.

Snaha být nenápadný 

A toto funguje i naopak. Jakmile budete ustupovat a držet se neustále zpátky, nikdo si vás nevšimne. Důležité je být sám s sebou a najít si ideální cestu, jak zazářit, ale přirozeně.

Podlehnutí stresu a nervozita

Assessment centrum je koncipováno tak, aby uchazeči byli pod neustálým stresem. Zkuste si na chvíli prostě jen užívat různých zábavných úkolů, které na vás nastražili a vzpomeňte si, jak jste na táboře museli také plnit všelijaké zadání. Uvolněte si a berte vše s nadhledem.

Jak se tedy připravit na Assessment centrum?

Základem úspěchu, tak jako u ostatních pohovorů, je je vyzdvihnutí našich pozitivních stránek a zdůraznění předností. Musíme se orientovat podle toho, na jakou pozici se hlásíme. Zaměřte se na pečlivost, kreativitu, práci v týmu … Prostě to, o co hlavně jde v nabízené práci. Kouzlo tohoto typu pohovoru je v tom, že stačí být sám sebou – a pokud se na danou pozici hodíte, máte ji v kapse.

© Tereza, Inwork 06.11.2014 přečteno 2640x
Nahoru