Jak se obléci na pracovní pohovor?

Oblečení na pracovní pohovor

Tuto otázku jste si již určitě pokládali mnohokrát. Víte ale, jakému outfitu dát přednost a podle čeho se v tomto směru rozhodovat?

 

Jestli si stále nevíte rady, rozhodně čtěte dál.

 

„Šaty dělají člověka!“ Říká vám to něco?

 

Pokud ano, tak toto přísloví platí u pracovního pohovoru dvojnásob. Dle průzkumů je při setkání lidí nejdůležitější první dojem. Takže pokud vejdete do kanceláře personalisty dokonale upraveni, s pečlivým účesem, střídmým líčením a příjemnou vůní, zvyšujete tím své šance úspěchu. Netvrdím, že vzhled je to nejdůležitější, ale rozhodně nám upravený zevnějšek usnadňuje další průběh pracovního pohovoru.

Druh oblečení 

V tomto případě záleží na tom, o jakou pozici se ucházíte a jaký je předpis oblékání dané firmy. Samozřejmě, že když půjdete žádat o místo zedníka, tak si na sebe nevezmete oblek. Vždy se doporučuje přijít oblečen alespoň o jednu až dvě třídy lépe, než předepisuje práce, o kterou se ucházíte. Je až s podivem, kolik lidí tato pravidla sice zná, ale v praxi je absolutně ignoruje.

 

Vhodně zvoleným oblečením totiž dáváte najevo, že o danou práci máte skutečný zájem.

Dodržování hygieny

Ač se tento bod zdá zcela samozřejmým, ne každý hygienu dodržuje tak, jak by měl. Pokud o sobě člověk ví, že se při nervozitě více potí, měl by použít lehký deodorant či antiperspirant. Pracovní pohovory se většinou konají v dopoledních hodinách, takže není od věci si dát ráno krátkou sprchu, která nás zároveň i probere. Na potraviny, jako je česnek, cibule nebo syrečky raději před pohovorem zapomeňte.

Obuv

Pánové si na pohovor mohou vzít boty, které nosí běžně k obleku a dámy standardně lodičky. Zde však platí zásada, že by obuv měla být dokonale čistá, neokopaná a na první pohled by měla vypadat udržovaně. Mnoho o nás totiž vypovídá a personalista si jistě všimne, v jakém stavu jsou naše boty, ve kterých na pohovor dorazíme. Pokud venku není příliš příznivé počasí, určitě si s sebou vezměte malý hadřík, kterým můžete případné nečistoty kdykoliv odstranit.

Obecné informace

Některé profese, jako jsou manažeři, generální ředitelé nebo obchodní zástupci přímo vyžadují oblek, který je na obrázku uveden pod názvem Business/Informal. Pokud pracovní pozice, o kterou se ucházíte, není příliš formální, neuděláte chybu, když si vezmete typ oblečení Smart Casual nebo také Business Casual viz obrázek.

 

Pokud si nevíte rady, nebojte se při telefonickém rozhovoru personalisty zeptat, jaké oblečení ve firmě upřednostňují, a jeho radou se řiďte.

Etiketa

Pokud však stále ještě nemáte jasno, jak by to mělo správně vypadat, podívejte se na následující video, které etiketu oblékání k příležitosti pracovního pohovoru blíže vysvětluje.

 

© , Inwork 01.07.2013 přečteno 5486x
Nahoru