Jak být dobrým manažerem?

Rozhodli jste se pro kariéru manažera nebo už dokonce manažerem jste?

 

Jaký je ale ten nejúčinnější recept na to, jak být dobrým, nebo dokonce pro své podřízené tím nejlepším manažerem?

 

Máme pro vás několik doporučení.

Kdo to je vlastně manažer?

Pod pojmem manažer lze chápat každého vedoucího pracovníka, který zodpovídá za chod organizace. Ještě v současné době existuje spousta dohadů o tom, kdo může nebo nemůže být manažerem. Nejčastěji se jedná o spekulace, zda se dobrým manažerem musí člověk narodit, nebo je možné se všechny tyto schopnosti a dovednosti kvalitního managementu naučit. Pro tento případ existují i kurzy pro manažery https://kurzy.bi.cz/obchodni-management/. Každopádně, kdo chce dobře vést firmu a její zaměstnance, musí dodržovat určitá pravidla.

5 kroků dobrého manažera

Tato část článku bude zaměřena především na to, co je potřeba dodržovat, abychom jako manažeři neselhali. Důležité je především splnění těchto pěti bodů, které pro správného manažera musejí být téměř „svaté“.

Obklopit se schopnými lidmi

Přestože se tento bod zdá téměř samozřejmostí, divili byste se, kolik existuje manažerů, jejichž nejbližší spolupracovníci za moc nestojí. Pokud kolem sebe nebudete mít schopné a loajální zaměstnance, vaše firma dlouho nevydrží a půjde takzvaně ke dnu. Proto své zaměstnance vybírejte pečlivě, a pokud to bude jen trochu možné, účastněte se i výběrových řízení.

Buďte upřímní

Není nic horšího než ulhaný vedoucí. Pokud dopředu víte, že v létě na prémie nezbydou prostředky, řekněte to i svým zaměstnancům. Přece nemůžete naslibovat „hory doly“ a nakonec se z toho vykroutit. Tímto postojem ztrácíte postupně důvěru a vaši lidé vás ani nemohou brát vážně. To byste přeci sami nechtěli, že?

Motivujte své lidi

Pokud vaši podřízení nebudou v práci dostatečně motivováni, jejich pracovní nasazení poklesne, což se brzy odrazí ve vašich tržbách. Vysvětlete jim, že je především v jejich zájmu, aby společnost dobře fungovala, a zdůrazněte i možnost dosažení prémií a různých bonusů. Správně nastavený mzdový tarif by měl být složen z fixní a pohyblivé (motivační) složky, která by se měla pohybovat ideálně ve výši 30 % z celkové mzdy.

Dělejte kompromisy

Kompromisem zde není myšleno to, abyste si nechali od svých podřízených skákat po hlavě, ale je dobré ukázat, že občas umíte ustoupit. Když budete svým zaměstnancům naslouchat a dávat jim prostor, pro vyjádření svých názorů, jistě vás překvapí, s jakými nápady vaši lidé přijdou. Uznat fakt, že jejich návrh je lepší než ten váš, dokáže jen skutečný manažer na úrovni. Buďte i vy takoví.

Snažte se lidi vést, nikoli je pouze řídit

V tomto posledním bodě je zásadní rozdíl mezi manažerem a lídrem. V této fázi byste měli být na takové úrovni, že vás zaměstnanci budou sami následovat, aniž byste jim něco museli přikazovat. Pokud je dokážete dostatečně nadchnout pro vaše rozhodnutí, stanete se jejich vzorem a lidé ve firmě vás budou mít rádi. To je přece snem každého vedoucího pracovníka.

Jaké jsou nezbytné vlastnosti manažera?

Graf vlastnosti manažera

 

Ve výše uvedeném grafu jsou zmíněny zásadní vlastnosti, kterými by měl manažer oplývat.

 

V první řadě se jedná zejména o rozhodnost, zodpovědnost a důslednost. Bez jedné z těchto tří vlastností by nebyl manažer manažerem. A jaký je váš názor na osobnost dobrého manažera? Myslíte si, že byste dokázali být dobrým manažerem? Nyní máte možnost si alespoň v našem testu vyzkoušet, jak na tom jste se svými řídícími schopnostmi. Hodně štěstí!

Byli byste dobrými manažery? Udělejte si TEST

https://finance.idnes.cz/test-byl-by-ze-me-dobry-sef-dcz-/Soutez_test.aspx?id=119

© , INwork.cz, RYXOO UNIVERSAL s.r.o. 30.07.2013 přečteno 8251x